Türk Edebiyatında Roman



       
    Türk edebiyatına roman Tanzimat' la birlikte girdi. Yani daha önce roman dediğimiz uzun anlatılar yoktu. Bu boşluğu mesneviler karşılıyordu fakat bilindiği üzere mesneviler manzumdur. Biz düzyazı alanında pek de gelişmemişiz kısacası.

           Herkesin lise yıllarında genellikle yabancı romanları ya da klasikleri sevmesinin nedeni bu bence. Ben de aynı şeyleri hissettim ve cevabını üniversite yıllarında buldum tabi. Türk edebiyatı şiir alanında çok iyidir. Şiir alanında Türk edebiyatına güvenebilirsiniz. Gelişimi bizim edebiyatımızda köklüdür. Dediğim gibi roman ise bize batı edebiyatından gelmiştir. Şimdi benim size tavsiye edeceğim kitaplar edebi yönden kusursuz diyemesek de Türk edebiyatında roman yazım sürecinde önemli yeri olan kitaplar olacak. Lafı hiç uzatmadan başlıyorum.

(Not: Ben birçok kitabı Türk Edebiyatı Vakfı' nın yeni çıkan orijinal metne sadık kalınarak yani kısaltmadan sadeleştirilmiş olan kitaplarını aldım. Tabi resimlerde de göreceksiniz orijinal basımlarını da aldım fakat siz almayabilirsiniz. Çünkü okumayı - gerçekçi olalım edebiyat öğrencisi değilseniz - zorlaştırır. Bazı yayınların hem orijinal basımı yanında da sözlüğü var.Bu şekilde araştırabilirsiniz. Eski yazıya aşina olmak isterseniz güzel olur başta biraz zorlasa da sonradan alışıyorsunuz hem de kelime hazineniz gelişir. Siz bilirsiniz. Dergah yine, Akçağ yayınları...Siz tabi yine de araştırın.)

1.  Taaşşuk-ı Tal'at ve Fitnat - Şemseddin Sami
2.  İntibah - Namık Kemal
3. Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem
4. Sergüzeşt - Samipaşazade Sezai
5  Kırık Hayatlar/ Mai ve Siyah - Halit Ziya Uşaklıgil
6.  Yaban / Kiralık Konak - Yakup Kadri Karaosmanoğlu
7.  Sinekli Bakkal - Halide Edip Adıvar ( Ateşten Gömlek' te olabilir.)
8.  Fatih-Harbiye  - Peyami Safa ( Ben Peyami Safa'yı da severim bu arada. Kalemi güzeldir.)

                                                                       





 Okudukça farkedeceksiniz ki birbirlerine benzeyen yönleri olacak. 













Allah'a ısmarladık :)


                                                             

Yorumlar

Popüler Yayınlar