Okumaya Başlama Serüvenim


Merhabalar !! ( Fagin)
     Ben her zaman kendimi geliştirecek şeyleri severim.Kitap okumayı sevdiğim için biraz onu kastederek yazayım.
    Çocukluğumdan beri çok fazla kitap okumayan fakat içten içe ilgisi olan bir kişiydim. Yazmayı severdim, Türkçe derslerini severdim.Tam bir sözelciyim yani :) İlk okuduğum kitap - sanırım 2. sınıftım - öğretmenimizin almamızı istediği bir kitaptı ve ben bu kitabı çok sevmiştim. Birkaç kere okuduğumu hatırlıyorum.O zaman tabi çok kitabım da yoktu. Olsaydı farklı olur muydu Allah bilir. Neyse hangi kitaptı merak ettiniz - Azat Kuşu/ Gülten Dayıoğlu. İçinde birkaç hikaye var ve gerçekten yararlı bence. Şanslıymışım, Gülten Dayıoğlu ile başlamak. Benim için önemlidir bu kitap hala saklıyorum.Sonra herkeste olduğu gibi ben de okuldaki ders için okunması zorunlu olan o kitap okuma ve özet dönemini yaşadım. Şimdi okumayı seven biri olarak hiç sevmezdim özet çıkarmak zorunda olduğum için o kitapları,  dedim ya benim kitap okuma serüvenim çokta eskilere dayanmaz. İşte tam da bu dönemlerin birinde yine okumam gereken bir kitap Define Adası vardı ben de. Nasıl olduysa o kitabı okudum ve beni çok etkilemişti.Varan iki işte dedim, içimde varmış yavaş yavaş gelişti bu. Sonra ben 6. sınıftayken Tüyap Kitap Fuarı açılmıştı o dönemlerde. Fuardan bilinçsizce kitap alırdım. Bilinçsizce olsa da o atmosfer insanı etkiliyor.
İki Şehrin Hikayesi' ni almıştım fuardan ve gerçekten çok beğenmiştim. Charles Dickens' ı sevmemde buraya dayanır. Birçok kitabını okudum yazarın: Büyük Umutlar, Oliver Twist, Antikacı Dükkanı. Küçük Nell'i hiç unutmam. Size de olur mu bazı karakterleri çok severim ve sanki arkadaşım ya da sevdiğim bir yakınım gibi olur :)

    Benim asıl okumalarım lise sonda başladı. Charles Dickens, Dostoyevski - İnsancıklar, Stephen King, Babalar ve Oğullar - Turgenyev vs. derken bayağı bir kitap okuru haline geldim. Tabi o dönemler kısaltılmış basımlardan okuyorsunuz iyi bir yayın mı diye bakmıyorsun. Elinize ne geçerse - tabi zevkinize göre- okuyorsunuz. Benim "Yahu ben neden tam metin ve iyi yayıncılıktan okumuyorum?" diye sormam üniversiteden sonra olmuştur, tabi düşüncelerin daha geliştiği bir dönem oluyor. Bu şekilde daha dikkatli bir okur olmaya çalıştım. Yaşınız küçük olduğunda okuduğunuz kitapların  yararlı mı ve bana neler katabilir diye düşünmüyorsunuz, bu doğal bir süreç. Mutluyum çünkü bu aşamada okuma zevkimin geliştiğini görmek, kendimi geliştirdiğimin bir göstergesi bana göre.


                                                                                                                           Allahısmarladık!!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar